Hatalmas boldogság töltötte el a szívemet, amikor megérkeztek hozzám a Székelyhídi Zólyomi Dávid Cserkészcsapat tagjainak tábori élménybeszámolói. Rácz Anita cserkészparancsnok vezetésével a Bihar Megyei Cserkészszövetség nagy mézgedi táborában gyűjthettek új élményeket városunk kis cserkészei.

Köszönöm, hogy rajzaitok, írásaitok által én is részes lehetek élményeiteknek. Kívánok minden pajtásomnak további kellemes nyarat. Használjátok ki a napsütést, fedezzétek fel a természet kincseit és lassan-lassan készüljetek az új tanévre is, mert bizony vészesen közeleg.

Továbbra is várom alkotásaitokat, beszámolóitokat, hisz tudjátok: mindenre kíváncsi vagyok, ami veletek történik.
Rajzaitokat, írásaitokat a múzeum épületében található Ér hangja-szerkesztőségbe naponta 8 és 14 óra között vagy a kopeabaratod@gmail.com e-mail címre legkésőbb október 15-ig várom. Vigyázzatok magatokra! Cuppantalak benneteket!

Kópé

Élmények a táborról

Nagyon izgatottan vártam az indulás napját. Délután indultunk. A buszon Attila mellett ültem, sokat nevettünk Kristófon, mert mindig a fejére esett a polifóm (polietilénhab alapú szivacsszerű matrac – szerk. megj.). Megérkezésünk után a felnőttek segítségével felállítottuk a sátrainkat és elhelyezkedtünk ki-ki a maga helyén. Négyen kerültünk egy sátorba: Attila, Lacika, Ákos és én. Első éjszaka nehezen aludtunk el, mert Lacika folyton beszélt és világított a lámpájával. Második nap voltak játékok, amik nagyon tetszettek. Ezek közül a kötélhúzás és a sítalp volt a kedvencem.

A játékok után elmentünk a folyóhoz fürödni. Kicsi hideg volt a víz, de egy kis idő után megszoktuk. Második éjszaka már hagyott Lacika minket aludni, mert a sok játékban ő is nagyon elfáradt, ahogy mi is.
Második reggel nagyon jó élmény volt, hogy magunk készíthettük el a reggelit. Evés után forrásvízért indultunk, végül a barlangot látogattuk meg. Ott egy kicsit sokat kellett várni, mert csak csapatonként juthattunk be. Nagyon sokat gyalogoltunk ezen a napon, estére nagyon el is fáradtam, de ennek ellenére, minden látvány nagyon tetszett.
Késő este zászlórablás játék kezdődött, de már sajnos nem vettünk részt benne, mert a hosszú gyaloglás minden energiánkat leszívta és elaludtunk.

Utolsó reggel még játszottunk egy jót, majd összepakoltuk a dolgainkat és elindultunk haza.
Sok új élményt szereztem, sok jó barátot. Nagyon jól éreztem magam. Jó volt a szabadban tölteni ennyi időt és új dolgokat tanulni.

Már alig várom a következő tábort, hogy újabb élményeket, barátokat és dolgokat tanuljak és szerezzek. Jó munkát!

Mátyus Dominik

Táborozás

A táborba busszal mentünk. Odaértünk, ettünk és felépítettük a sátrat. Utána mentünk a négyszöghöz. Este volt a zászlórablás. Másnap reggel volt a négyszög, és elmondtuk a reggeli imát. Utána tornásztunk is. Reggeliztünk a négyszög után, majd játszottunk és belementünk a patakba.

Bíró Lacika

Cserkésztábor

Mikor megérkeztünk a cserkésztáborba, kipakoltunk a buszból és felépítettük a sátrat. Volt sok program, például versenyek, négyszög, tábortűznél rémtörténetek stb. Nagyon jól éreztük magunkat. Este a sátorban kicsit hideg volt, de jól betakaróztunk és lassan el is aludtunk. A további napokban versenyeztünk, volt zsákban futás, talicskázás, kötélhúzás, íjazás, gólyalábon járás stb. Az ennivaló nagyon finom volt, főleg a tea volt a nagyon finom. Szereztünk új barátokat is. Én nagyon jól éreztem magam és jövőre is elmegyek.

Bíró Dóra

Művészi cseppkövek

A tábor nagyon tetszett. Jó és érdekes volt a kirándulás, ami hosszú és látványos volt. A barlang is érdekes volt. Azok a nagy cseppkövek olyanok voltak, mint egy-egy művészi alkotás. Nagyon várom téli és a következő nyári tábort.